Ridpass

tänkte berätta lite vad jag gjorde idag när jag red.
var ju och tränade lite markarbete. han känndes rätt så bra i slutet.
det började med att jag skulle rida i en åtta. han gick fint de första gångerna sen blev han jätte stel. så fick göra volter jätte ofta. var jätte svårt för han tog bara upp huvudet. men jag fick lite hjälp så det gick bra. sen så fick jag öva lite på att när jag skrittade och sen ville att han skulle trava, så skulle han gå igång direkt. han ville inte det i början men efter några gångers övning så gick det. fick jobba jätte mycket i vänster varv för han var jätte stel där. får öva lite till sen ska det nog gå bra. i höger varv var han riktigt fin. gick jätte fint. skrittade och travade bara. för vi skulle få honom fin i traven innan vi började med galoppen.
men sen blev han ändå rätt fin.  sen skrittade jag av honom. när jag hoppade av så hade jag så ont i mina ben. herregud, så mycket har jag nog aldrig använt mina ben någon gång. inte ens när jag hoppar. jag måste nog tänka på att använda mina ben mer än vad jag brukar.
det var dagens ridpass. attic tyckte det var jätte roligt och det gjorde jag med !

men nu så är jag jätte trött och ska gå och titta på en film !


attic när han precis hade kickat ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0