Ripadals Felicia

Ripadals Felicis ♥
när jag hör det nanet börjar jag nästan gråta !
Flisan är den häst som lärt mig mest och jag har riktigt många minnen med.
hon var min första riktigt tävlingsponny och jag älskar henne över allt annat.
jag kommer ihåg min första tävling.
det var på gräs och jag var felfri till sista hindret. då skulle jag svänga och jag hade jätte långa tyglar och galoppen gick fortare och fortare, så hon snubblde och jag trillade av. hihi.
men jag var lika glad ändå.
man måste våga lite på flisan. om man är osäker blir hon osäker och inte vill hoppa.
jag fick henne när jag var 8 år. och hade henne i 4 år. de fyra åren var helt underbara.
jag har lärt mig så otroligt mycket.
visst vi båda hade dåliga dagar men de var inte ofta.
jag kommer ihåg första gången jag sulle galoppera och jag tyckte det var jätte roligt. vilket flisan också tyckte. hon började springa jätte fort och jag satt och skrattade. jag hade verkligen ingen kontroll.
och första gången jag skulle hoppa så fick mamma springa med. hindret var ungefär 30 cm och flisan stannade och vände sig. först blev jag rädd men sen blev jag envis och sa till mig själv att hon ska hoppa över det hindret. efter ett litet tag hoppade hon och jag var jätte glad.
det var väl så det började.
sen började jag träna. jag var rädd för att galoppera över bommar. men efter några gångers träning så gick det.
vi började hoppa på träningarna och det gick bara bättre och bättre.
vi började så smått att tävla och jag berättade ju innan om min första tävling. sen så hoppade vi några L:d och sen började vi L:C.
det gick rätt så bra. vi fick några nollor i L:C. jag började hoppa någon L:C +5. i min första fick jag 4 fel, rev näst sista hindret. och sen fortsatte det !
flisan och jag har riktigt många roliga minnen.
var sommar när vi red på åkern och hon fick galoppera jätte snabbt. hon hade öronen fram och bara sprang. så härlig känsla var det !
hon var den som alltid fick mig på bra humör, om jag var ledsen så fanns hon alltid där ! hon var så fantastisk !
min sista tävling så gick vi nolla. det var första ute och den var också på gräs.
och så kom någon och preovred henne och det gick jätte bra.
efter att tag så bestämde de sig för att köpa henne. det har gått jätte bra. vi sålde henne för två år sen. och idag fick jag reda på att hon hade blivit såld igen.
flisan jag älskar dig och kommer alltid att göra !♥



fler bilder kommer imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0