Blenda

lovade ju att jag skulle skriva om alla hästar jag haft.
här kommer den första hästen :

Blenda ♥
henne har jag många minnen med.
hon var min fösta ponny och jag var super glad när jag fick henne.
jag fick henne när jag var 4-5 år och vi hade henne i 7-8 år.
hon var en riktigt härligt ponny. hon älskade när man kelade med henne.
det var hon som gjorde så jag fortsatte rida. först gick jag på ridskola men sen så töttnade jag och då hittade mamma henne&blacky. så vi köpte båda. och blenda var så otroligt snäll och det var då jag ville börja rida igen.
vi har så många minnen att det inte går att räkna hur många det är.
hon var kanske inte den roligaste att rida ibörjan för jag var så liten och kunde inte få fram henne. så antingen fick blacky gå före eller så fick mamma hjälpa mig.
och första gången jag hoppade med henne glömmer jag aldrig.
jag hoppade ungefär 30 cm och jag var så stolt. jag bara wow, mamma jag har hoppat 30 cm :O
blenda var ju inte direkt en hopp ponny men till det lilla jag hoppade så var hon perfekt.
jag och min syster stod alltid ute på sommaren och ryktade hästarna och vi lekte alltid ridskola och jag red belnda och min syster blacky. vi hade riktigt roligt.
blenda och jag har haft riktigt roliga stunder men även de stunder då det varit mindre roligt.
men en sak har vi gemensamt, vi båda är lika envisa :P om hon ville till höger & jag till vänster så gav vi aldrig upp, jag väntade ända tills hon svängde vänster och hon väntade tills hon fick gå åt höger. det slutade alltid med att hon vann, för jag var inte lika stark som henne :)
just nu så står hon med flisan.
lilla tilde har henne och rider lite ibland.
hon blir inte riden så mycket för hon börjar bli lite gammal. men hon tycker det är riktigt härligt att bara få lov att gå och äta lite gräs och bara ta det lugnt.


kommer fler bilder sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0